Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Vi använder oss av DHL för att ge dig snabb och säker leverans. Du får en sms-avisering när varorna finns att hämta ut på ditt utlämningsställe. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Leveranstiden är 1-3 vardagar från det att vi skickar iväg ditt paket. Vår målsättning är att alla ordrar som inkommit innan 12:00 ska skickas från oss samma dag. Mindre försändelser levererar med Postnord hem till dig i din brevlådan.  För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:-

Fraktavgift: Vi på Badmiljö bjuder på frakten på alla ordrar utom produkter som emballerade blir längre än 120 cm, dessa produkter debiterar vi en fraktavgift på 49 kronor för. Detta på grund av att logistikbolagen tar ut en avgift för manuell hantering av skrymmande försändelser.

Leveransförsening: Om försening i leveranser uppstår meddelar vi dig detta per angiven e-post. Ingen ersättning för förseningen kommer att utgå, men vill du ändra eller avbryta din beställning pga förseningen är du välkommen att göra det.

Fraktskador
Vid synliga fraktskador på emballage/kartong ska du inte ta emot godset från uthämtningsstället. Meddela alltid detta till oss på Badmiljös kundtjänst via mail då vi annars för en outhämtad försändelse debiterar er en avgift på 200:-
Dolda fraktskador ska anmälas till Badmiljös kundtjänst via mail senast inom 5 dagar från att du mottagit leveransen. Bifoga bilder och ordernummer.

Det är viktigt att du behåller allt emballage och den skadade varan. Vid skada kommer vi att anmäla detta till Badmiljös transportpartner. Vi kommer sedan att kontakta dig för bästa lösning kring insändning av det skadade godset.

Reklamation kan endast göras om Badmiljö levererat fel produkt eller om återtagande godkänts av Badmiljö i förväg. Det tar cirka 10 vardagar innan vi får in och behandlar returer.

Ångerrätt
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1. Vill du utöva ångerrätten ska du till Badmiljö skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per e-post eller post), se kontaktuppgifter nedan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Reklamation
Badmiljö.se följer konsumentköpslagen angående reklamationsrätt. Läs mer på Konsumentverkets hemsida för fullständiga villkor

Så returnerar du
För bästa möjliga service kontakta alltid vår kundtjänst via mail innan en eventuell retur. Varan ska returneras i oöppnad produktförpackning samt eventuellt ytteremballage. Vi mailar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på varans ytteremballage. Det är du som kund som står för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten. Har du inte betalat fakturan kontakta Klarna för att meddela att du kommer att göra en retur. Du når dem på Mitt Klarna, info@klarna.se eller 08-120 120 10. Tänk på att emballera produkten väl, det är du som kund som står för transportrisken och ansvarar för att returen är väl skyddad. Glöm inte att spara kvittot. Det tar ca 10 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer.
För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:-

Betalning
Badmiljö.se har valt att överlåta alla betalningar till Klarna för att erbjuda dig ett enkelt och tryggt sätt att betala. Du når dem på Mitt Klarna, info@klarna.se eller 08-120 120 10. Fullständiga köpvillkor för Klarna hitta du här.

Bilder
Alla bilder och illustrationer ska ses som just illustrationer och kan inte garanteras återge motivet med 100% säkerhet, viss avvikelse i färger etc kan förekomma.

Kampanjerbjudanden
Alla kampanjvaror markeras tydligt med ordet REA på produktbilden. Alla kampanjer är enligt lag tidsbegränsade.

Montering
Badmiljö.se erbjuder monteringsanvisningar samt förmedlar kontakt vidare i de fall vi inte själva kan erbjuda konsultation kring montering. Vi kan ej hjälpa till med montering av saluförda produkter. Badmiljö.se tar ej ansvar för hur produkter monteras, utan det är kundens ansvar att produkter monteras enligt gällande regler och förordningar. Badmiljö.se frånsäger sig ansvar för eventuella skador som uppstått på grund av felmonterade produkter samt eventuellt krav på ersättning eller skadestång på grund av felmontering.

Om du har övriga frågor är du välkommen att kontakta oss!

BADMILJÖ INTERIÖR NORDEN

Industrigatan 8

54531 Töreboda

kundservice@badmiljo.se