Fri frakt på alla ordrar över 500 kronor

Köp- och leveransvillkor

Vi använder oss av DHL och Bring med leverans till ombud och paketboxar för att ge dig snabb och säker leverans. Du får en sms-avisering när varorna finns att hämta upp på ditt utlämningsställe, paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar. Hos paketboxar kan liggtiden variera, var god se informationen i ditt sms. Ta alltid med dig godkänd svensk legitimation för att kunna hämta ut ditt paket om inte legitimering med Bank-id finns som val. Leveranstiden är 1-3 vardagar från det att vi skickar iväg ditt paket. Vår målsättning är att alla order som inkommit oss innan 12:00 ska skickas från oss samma dag.

Köpet måste innehålla korrekta adressuppgifter, mejladress och telefonnummer. Vår frakttjänst bokat frakten efter postnumret som anges vid köpet och alla aviseringar skickas per sms och det går inte att ändra uppgifter efter att ordern behandlats och lämnat vårt lager.  För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:-.

Fraktavgift: Vi på Badmiljö bjuder på frakten på alla ordrar med ett ordervärde över 500 kr. För beställningar med ett ordervärde lägre än 500 kronor debiteras fraktavgift.

Leveransförsening: Om försening i leveranser uppstår meddelar vi dig detta per angiven e-post. Ingen ersättning för förseningen kommer att utgå, men vill du ändra eller avbryta din beställning pga förseningen är du välkommen att göra det snarast efter att vi meddelat dig ang förseningen.

Badmiljö har flera olika lager och samarbetspartners. Detta innebär att en order med flera produkter kan dels upp i flera olika leveranser.

Fraktskador

Vid synliga fraktskador på emballage/kartong ska du inte ta emot godset från uthämtningsstället. Meddela alltid detta till oss på Badmiljös kundtjänst via mejl då vi annars debiterar dig för en outhämtad försändelse med en avgift på 200:-
Dolda fraktskador ska anmälas till Badmiljös kundtjänst via mejl senast inom 5 dagar från att du mottagit leveransen. Bifoga bilder och ordernummer.

Det är viktigt att du behåller allt emballage och den skadade varan. Vid skada kommer vi att anmäla detta till Badmiljös transportpartner. Vi kommer sedan att kontakta dig för bästa lösning kring insändning av det skadade godset.

Reklamation kan endast göras om Badmiljö levererat fel produkt eller om återtagande godkänts av Badmiljö i förväg. Det tar cirka 10 vardagar innan vi får in och behandlar returer.

Gällande EU-förordningen GDPR

För oss är det viktigt att våra kunder har förtroende och känner sig trygga med hur vi hanterar era personuppgifter. Den 25 maj trädde EU:s förordning GDPR i kraft som syftar till att skydda individen och reglera hur företag hanterar personuppgifter. Era personuppgifter som kund eller blivande kund eller om du kontaktat oss genom e-post sparas. Vi behandlar dina personuppgifter med syfte att bland annat. leverera varor, tillhandahålla support, marknadsföra våra varor m.m. Detta sker för att vi skall kunna hålla vårt avtal med dig som kund samt vårt berättigade intresse av marknadsföring. Vi lagrar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med behandlingen. Om du så begär kommer alla uppgifter om dig att raderas med undantag av sådana uppgifter som svensk lag kräver att vi lagrar. I det fall du önskar att dina uppgifter raderas enligt ovan meddela oss detta på mailadress  kundservice@badmiljo.se

När du genomför ett köp medger du att vi sparar dina personuppgifter enligt ovan.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1 när du mottog din försändelse. Vill du utöva ångerrätten ska du till Badmiljö skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per e-post eller post), se kontaktuppgifter nedan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Reklamation

Badmiljö.se följer konsumentköpslagen angående reklamationsrätt. Läs mer på Konsumentverkets hemsida för fullständiga villkor

Så returnerar du

För bästa möjliga service kontakta alltid vår kundtjänst via mejl innan en eventuell retur. Varan ska returneras i oöppnad produktförpackning samt eventuellt ytteremballage. Vi mejlar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på varans ytteremballage. Det är du som kund som står för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten. Har du inte betalat fakturan kontakta Svea Ekonomi för att meddela att du kommer att göra en retur. Du når dem på kundtjanst.sveawebpay@svea.com eller 08 514 931 13. Tänk på att emballera produkten väl, det är du som kund som står för transportrisken och ansvarar för att returen är väl skyddad. Glöm inte att spara kvittot. Det tar ca 10 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer.
För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:- vilket gör att det blir billigare för dig som kund att returnera varan än att inte hämta ut den.

Betalning

Badmiljö.se har valt att överlåta alla betalningar till Svea Ekonomi  för att erbjuda dig ett enkelt och tryggt sätt att betala. Du når dem på kundtjanst.sveawebpay@svea.com eller 08 514 931 13. Fullständiga köpvillkor för Svea Ekonomi hitta du här.

Företagsfaktura

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Bilder

Alla bilder och illustrationer ska ses som just illustrationer och kan inte garanteras återge motivet med 100% säkerhet, viss avvikelse i färger etc kan förekomma.

Kampanjerbjudanden

Alla kampanjvaror markeras tydligt med en röd stjärna och eventuellt ordet REA på produktbilden. Alla kampanjer är enligt lag tidsbegränsade.

Montering

Badmiljö.se erbjuder monteringsanvisningar samt förmedlar kontakt vidare i de fall vi inte själva kan erbjuda konsultation kring montering. Vi kan ej hjälpa till med montering av saluförda produkter. Badmiljö.se tar ej ansvar för hur produkter monteras, utan det är kundens ansvar att produkter monteras enligt gällande regler och förordningar. Badmiljö.se frånsäger sig ansvar för eventuella skador som uppstått på grund av felmonterade produkter samt eventuellt krav på ersättning eller skadestånd på grund av felmontering. Många av våra produkter har monteringsvideo på YouTube sök på Ericsindustrier eller produktens namn.

Om du har övriga frågor är du välkommen att kontakta oss!

BADMILJÖ INTERIÖR NORDEN

Industrigatan 8

54531 Töreboda

kundservice@badmiljo.se

Noggrant utvalda produkter

av högsta kvalitet

SUPPORT ALLTID ÖPPEN

24/7 även på lediga dagar

LOJALITETSBONUS

Upp till 30% rabatt för medlemmar